A Jénai Kudarca és az Erdeigyümölcs Torta Esete :)


Elbukott nálam Jénai. Ha szépen (egészben) akarja kivenni az ember a szeleteket, illetve fincsi, mokány képeket akar az egészről készíteni, akkor ne, azaz NE ágyazza bele Jénaiba a tortát!!! 

Ergo: vennem kell egy tortaformát...



Még egy tipp, ha valaki másnap akarja lefotózni a tortát mert már este van és nincs reflektora, akkor vagy ne fotózzon ha jót akar magának (és másoknak), vagy legalább a banándíszt közvetlenül a fotózás előtt tegye rá, mert különben megszomorodnak kicsit.. Lehetetlen így jó fotót készíteni.. Ráadásul ez a Jénai úgy csúnya ahogy van :D

Viszont nagyon finom lett, úgyhogy íme a recept:

Hozzávalók

A tésztaréteghez
  • 1/4 bögre mandulaliszt
  • 1/4 bögre lenmagliszt
  • 1/4 bögre tökmagliszt
  • 1/4 bögre kókuszreszelékből készített liszt
  • 2 evőkanál kendermagliszt
  • ízlés szerint kakaópor (én szerintem 1/4 bögrényit simán beletoltam)
  • 3 evőkanál kókuszolaj
  • 1 bögre datolya

A gyümölcsréteghez
  • 2 db banán (töltelékhez)
  • 2 db banán (dísznek)
  • 1 zacskó fagyasztott erdeigyümölcsmix (én még hozzáadtam egy kevés epret és kökényt)
  • fél bögre mazsola
  • agar agar (a zselésítéshez) (kb. egy marék porrá őrölve.) --> Ezt is az Ázsia Bt.-ben, a Fővám téren vettem. Nagyon megéri. Plusz egészséges. Itt egy link ha valakit érdekel, hogy miért is lehet jobb ez a választás. De Google jó barát.. ;)







Elkészítés
  1. A datolyát forró vízzel felöntjük, hogy teljesen ellepje. Ázni és puhulni hagyjuk amíg a többi hozzávalót lisztté daráljuk. (ha van hiperszuper darálónk, akkor az áztatást puhítást ki is lehet hagyni és csak betesszük az összes hozzávalót a gépbe és összedolgoztatjuk.)
  2. Nekem nincs ilyen gépem, úgyhogy az áztatott datolyát apró (nagyon apró) darabokra vágtam, majd összedolgoztam a többi hozzávalóval.
  3. Körbeegyengetjük a tortaformába, hogy kb. mindenhol 4-5 mm-es vastagságú legyen. Ez lesz a "kádja" a tölteléknek. Mélyhűtőbe tesszük.
  4. A mixet fölolvasztjuk és összekrumplipaszírozózzuk a többi hozzávalóval. 
  5. Kivesszük a "kádat" a hűtőből és a fele tölteléket beletöltjük. Egy réteg banánkarikát helyezünk rá majd visszatesszük kicsit a hűtőbe. Amíg a fél tortánk fagyogat, addig rendet rakhatunk magunk után például miközben ropunk egy jót valami vidámra.
  6. Miután kilihegtük magunkat, a maradék tölteléket is ráegyengetjük a tortára, és feldíszítjük a 4. banánnal.


お食事をお楽しみ下さい
tehát jó étvágyat :)


Nincsenek megjegyzések: